Tas nepamirštamas jausmas, kuomet 3 valandą nakties sėdi prie kompiuterio ir siunti kokį dešimtą išblizgintą pasiūlymą „perspektyviam“ klientui. Prieš tai jau spėjai išbandyti viską: skelbimus įvairiose platformose, teminius renginius ir žinoma, reklamą, kuri nieko konkretaus nedavė. Atrodo lyg šauktum į tuštumą, tikėdamasis, kad kas nors tave išgirs, bet… Tai tiesiog vargina, tiesa?
Ir iš tikrųjų, nuolatinė klientų paieška ir nesėkmės, ne tik atima jėgas, bet ir priverčia pradėti abejoti savimi, savo kainomis, savo paslaugomis ar net galimybe toliau užsiimti tuom, kuom užsiimi. Gaunasi toks užburtas ratas, dėl kurio labiau jautiesi kaip koks pardavimų vadybininkas, o ne verslininkas.
Tačiau kas, jeigu yra būdas nutraukti šį ciklą? Kas, jeigu vietoj nuolatinės naujų klientų paieškos, patys klientai pradėtų pas jus ateiti? Žinau, skamba per gerai, kad būtų tiesa, bet dabar pasiūlysiu konkretų sprendimą, kuris jums leis pasiekti, kad klientų paieška taptų praeitimi.
Kodėl nepakanka „tiesiog turėti svetainę“?
Puikiai tave suprantu. Susikurti interneto svetainę pačiam atrodo visai neblogas pasirinkimas. Tokios svetainių kūrimo platformos kaip „Squarespace“, „Wix“, „Framer“ ar net „Wordpress“ visą procesą paverčia itin paprastu. O svarbiausia – sutaupai pinigų, kurių visuomet trūksta verslo pradžioje. Tiesiog išsirenki nemokamą šabloną, užrašai gražų pasisveikinimo tekstą, dar įkeli kelias nuotraukas iš interneto ir štai – jau turi savo svetainę. Daug smulkių verslų pradeda būtent taip, kas atrodo visai logiška. Bet ar iš tikrųjų tokia svetainė atneša naudos tavo verslui?
Štai ta nemaloni tiesa, kurios nei viena nemokama svetainių kūrimo platforma tau nepasako: yra didžiulis skirtumas tarp „tiesiog turėti svetainę“ ir „turėti parduodančią svetainę“. Paties pasidaryta svetainė, tau gali atrodyti visai neblogai, tačiau jeigu ji neįtikina atėjusio lankytojo išleisti savo pinigus būtent su tavimi – ji tavo verslui naudos neatneša.
Problema ta, kad šabloninė svetainė negali papasakoti jūsų unikalios istorijos. Ji per daug bendra – tinkanti viskam, bet kartu ir niekam. Na, maždaug kaip prasta vizitinė kortelė, kuri greitai pasimeta kitų kortelių krūvoje, nes nesukelia jokio susidomėjimo.
Koks viso to rezultatas? Jūsų verslas stringa. Svetainė nepritraukia kokybiškų užklausų. O tos užklausos, kurias kartais gaunate, dažniausiai ateina iš pigių klientų, kurie nuolat derasi dėl mažesnės kainos, reikalauja per daug, nevertina jūsų darbo ir tiesiog švaisto jūsų laiką. Tokiu būdu, vietoj to, kad padėtų spręsti verslo užduotis, jūsų paties susikurta interneto svetainė tampa nereikalingu verslo atributu – „tiesiog svetaine“.
Kas yra parduodanti verslo svetainė?
Taigi, mūsų slaptas ginklas pritraukiant naujus klientus yra parduodanti verslo svetainė. Čia neužtenka vien tik įkelti kontaktų, darbo valandų, na ir savo šuns nuotraukos, nes… kam gali nepatikti šuns nuotrauka? Parduodanti interneto svetainė yra įrankis, sukurtas vienam tikslui: paversti svetainės lankytojus į pinigus mokančius klientus. Kiekviena tokios svetainės dalis atlieka konkrečią funkciją ir prisideda prie šio svarbiausio tikslo.
Na ir šioje vietoje turi įvykti didžiausias mąstymo pokytis. Parduodanti svetainė yra ne apie jus ir ne apie jūsų verslą. Ji yra apie jūsų klientą, jo problemas ir trokštamus pokyčius. Su kokiomis problemomis susiduria jūsų klientai? Kaip jūs galite jiems padėti? Kodėl būtent jūs esate pats geriausias pasirinkimas? – Ar jūsų dabartinė interneto svetainė turi atsakymus į šiuos klausimus?
Taigi, kuomet klientas apsilanko jūsų svetainėje, jis turi jaustis taip, lyg jūs būtumėte klausęsi jo minčių. Kiekvienas žodis, kiekvienas paveikslėlis, kiekvienas mygtukas yra skirti nukreipti klientą link sprendimo – jūsų siūlomo sprendimo.
Kokia turi būti parduodanti svetainė (svarbiausi elementai)
Parduodanti verslo svetainė nėra kažkokia magija, ji pastatyta ant tvirtų pamatų. Įsivaizduokite namą. Be tvirtų pamatų jis tiesiog sugriūtų. Taip ir internetinės svetainės – tik turėdamos šiuos keturis elementus, jos gali pritraukti naujus klientus.
1. Aiškus svetainės tikslas
Visų pirma, per mažiau nei penkias sekundes, jūsų svetainė privalo atsakyti į tris paprastus klausimus: „Ką jūs siūlote?“, „Kam tai skirta?“ ir „Kaip tai pagerins mano gyvenimą?“. Neverskite lankytojo galvoti, jei lankytojas greitai neras šios informacijos – jis tiesiog išeis. Jūsų žinutė turi būti paprasta, aiški ir nekelti jokių abejonių. Aiškus svetainės tikslas leidžia jūsų klientui pajusti, kad jis tikrai atsidūrė tinkamoje vietoje.
2. Autoritetas ir pasitikėjimas
Ar samdytumėte žmogų, kuriuo nepasitikite? Žinoma, kad ne! Todėl jūsų svetainė privalo įrodyti, kad jūs esate savo srities ekspertas. Patalpinkite buvusių klientų atsiliepimus, pasidalinkite atliktų darbų nuotraukomis ar sėkmės istorijomis. Tokie socialinio patvirtinimo elementai veikia kaip rekomendacija iš lūpų į lūpas ir puikiai įrodo, kad esate savo srities profesionalai. Tai iš karto kuria patikimumą ir pasitikėjimą jūsų verslu.
3. Akcentuokite problemų sprendimą
Atminkite, jūsų svetainė nėra apie jus. Ji yra apie jūsų klientą. Lankytojas svetainėje apsilankė ne todėl, kad nori sužinoti jūsų gyvenimo istoriją, bet išspręsti savo problemą. Todėl ir jūsų svetainė turi kalbėti apie jų skaudulius. Parodykite, kad suprantate klientų sunkumus ir pasiūlykite save, kaip sprendimą, kurio jie ieško. Kuo tiksliau apibūdinsite klientų problemas, tuo labiau jie jumis pasitikės.
4. Gera vartotojo patirtis (UX)
Veskite lankytoją už rankos, tol kol jis taps jūsų klientu. Jūsų svetainėje lankytojas turi lengvai suprasti ką konkrečiai jis turi toliau daryti. Pavyzdžiui, aiškūs kvietimai veikti (CTA): „Užsisakykite konsultaciją“, „Rezervuoti automobilį“ ar „Atsisiųskite vadovą“, lengvai veda lankytojus prie kito žingsnio. O kaip jūsų svetainė, ji padeda klientui ar jį painioja?
Kaip parduodanti profesionali svetainė gali padėti jūsų verslui?
Parduodanti svetainė yra būtina kiekvienam verslininkui, kuris nori nustoti vaikytis klientus ir pagaliau pradėti juos pritraukti. Su tinkamai sukurta svetaine jūs tampate savo srities ekspertu, pas kurį klientai patys ateina pagalbos. Tai reiškia, jog gausite ne tik didesnį užklausų skaičių, bet jos bus iš klientų, kurie vertina jūsų patirtį ir yra pasiruošę už tai mokėti.
Geresni klientai
Profesionali interneto svetainė veikia kaip filtras, kuris praleidžia už jūsų paslaugas mokėti pasirengusius klientus. Ji tarytum siunčia signalą biudžetą turintiems klientams, kad būtent jūs esate geriausias pasirinkimas jų problemai spręsti ir atsijoja tuos, kurie ieško pačios pigiausios galimybės. Strategiškai suprojektuota parduodanti svetainė, potencialiems klientam leidžia susidaryti gerą pirmąjį įspūdį ir nuspręsti, kad: „Šis žmogus tikrai išmano savo darbą“. Tokiu būdu, svetainė už jus atlieka dar vieną sunkų darbą – iš anksto atrenka potencialius klientus dar prieš jums su jais pasikalbant.
Sukuriamas geras pirmas įspūdis
Pirmasis įspūdis yra labai svarbus. Kuomet potencialus klientas apsilanko jūsų svetainėje, jis pradeda jus vertinti nuo pirmos akimirkos. Profesionali svetainė iš karto parodo, kad esate kompetentingi ir patikimi savo srities specialistai. Kuomet dar net nepradėjus pokalbio, lankytojams įrodote, kad tikrai galite suteikti kokybiškas paslaugas – skaitykite, kad klientas jau beveik yra jūsų.
24/7 be jokių atostogų
Jūsų verslo svetainė yra geriausias jūsų darbuotojas. Ji niekada nemiega, neima nedarbingumo lapelio ir neprašo pakelti atlyginimo. Tai tylusis pardavėjas, dirbantis visą parą, kad pritrauktų jums naujų klientų. Net kai jūs ilsitės, jūsų svetainė ir toliau traukia naujus lankytojus ir įtikinėja juos, kad būtent jūs esate geriausias pasirinkimas. Kitaip sakant, tai nuolatinis jūsų verslo variklis, kuris niekada neišsijungia.
Ar esate pasiruošę nuosekliai augti?
Nenoriu versti jaustis blogai dėl dabartinės jūsų svetainės. Juk kiekvienas sėkmingas verslas kažkada nuo kažko pradėjo. Pagrindinis šio straipsnio tikslas – atkreipti dėmesį į galimybes, kurios atsiveria, kuomet galite sau leisti nustoti klientų ieškoti ir pradėti juos pritraukti. Slaptą ginklą jūs jau žinote – parduodanti verslo svetainė, todėl galite pradėti jį naudoti jau šiandien.
Trys paprasti žingsniai sklandžiai pradžiai
Štai trys paprasti, tačiau tikrai veiksmingi žingsniai, kuriuos galite padaryti jau dabar, kad jūsų dabartinė svetainė taptų geresnė. Žinoma, visų problemų tai neišspręs, bet teigiamus pokyčius tikrai turėtumėt pajusti.
1. Aiški ir įtikinama antraštė. Jūsų antraštė turi kalbėti tiesiai ir aiškiai apie jūsų kliento problemą, kurią jūs galite išspręsti. Atminkite, jūs privalote lankytojui nedelsiant atsakyti į tris svarbiausius klausimus – „Ką jūs siūlote?“, „Kam tai skirta?“ ir „Kaip tai pagerins mano gyvenimą?“. Parodykite lankytojams, kad tikrai suprantate jų bėdas.
2. Aiškus kvietimas veikti (CTA). Neverskite savo lankytojų spėlioti, ką daryti toliau. Įdėkite aiškų, akį traukiantį mygtuką, pvz., „Užsisakyti nemokamą konsultaciją“ arba „Gauti individualų pasiūlymą“. Patalpinkite jį gerai matomose svetainės puslapių vietose.
3. Parodykite geriausius savo atsiliepimus. Pasitikėjimas internete yra viskas. Raskite nors vieną puikų atsiliepimą iš laimingo kliento ir patalpinkite jį pagrindiniame puslapyje. Net ir vienas stiprus ir tikras atsiliepimas parodys potencialiems klientams, kad esate savo srities specialistas ir jūsų paslaugos tikrai veikia.
Norite toliau spėlioti, ar augti greičiau su ekspertais?
Taigi, galite bandyti visus savo svetainės patobulinimus daryti patys. Truputį pasimokyti, patestuoti, pataisyti. Nieko super sudėtingo, tiesa? Tačiau jeigu norite nustoti spėlioti ir pradėti auginti savo verslą su tikrai parduodančia svetaine, greičiausias ir efektyviausias būdas yra dirbti su savo srities profesionalais.
Būtent tai mes ir darome „AmberPixel“ dizaino studijoje. Mes ne tik kuriame interneto svetaines, bet statome sistemas, kurios priverčia klientus ateiti pas jus. Jau padėjome daugeliui verslo savininkų, tokių kaip jūs, pereiti nuo klientų paieškos prie jų pritraukimo. O jūs, ar pasiruošęs pritraukti naujų klientų? Tai ne magija – tai tiesiog veikianti strategija.